Cassie Klos: Κορίτσι από το διάστημα

2016-05-05

Είναι μόλις 25 χρονών αλλά έχει καταφέρει να αποκτήσει εμπειρίες που ο κάθε ένας από εμάς θα ήθελε να ζήσει. Μέχρι στιγμής με δύο δικά της project, δείχνει την πιθανότητα εξωγήινης ζωής και πώς οι άνθρωποι θα γίνουν κάτοικοι του πλανήτη Άρη μια ημέρα. Το μέλλον για την Cassie Klos προδιαγράφεται λαμπρό!

Τί σε αντιπροσωπεύει ως άτομο και ως καλλιτέχνη?

Ειμαι δραστήρια και επίμονη, ως επί το πλείστον. Πιάνω τον εαυτό μου να κάνει πολλή έρευνα πριν βουτήξει σε ένα θέμα, και αφού έχω κολλήσει πάνω σε μια ιδέα, δεν μπορώ να την αφήσω να μου φύγει. Δεν είναι όλοι οι καλλιτέχνες που λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο, αλλά δουλεύει για μένα και φαντάζομαι πως αυτό φαίνεται στις φωτογραφίες μου. Αυτό φαίνεται επίσης στην καθημερινή ζωή μου, καθώς είμαι σχολαστική και κάπως νευρωτική!

Σε γνωρίσαμε από τα πρότζεκτ -έργα σου "Ο Άρης στη Γη". Πως κατέληξες να γίνεις τα "μάτια" αυτής της έρευνας?

Ερευνούσα την εξερεύνηση του διαστήματος αφότου αποφοίτησα από το κολέγιο. Είχα σταματήσει να εργάζομαι πάνω στο προτζεκτ με θέμα «Οι απαχθέντες» για λίγο και αποφάσισα ότι ήθελα να επικεντρωθώ σε κάτι νέο. Μου αρέσει η ιδέα του προσομοιωτή περιβαλλόντων και της εικονικής πραγματικότητας. Η τεχνολογία για την εξερεύνηση του Άρη με συναρπάζει εξαιρετικά. Έτυχε να δω τα προτζεκτ από την Εξερεύνηση του Διαστήματος της Χαβάης και το έργο «Προσομοίωση» κυρίως μέσω έρευνας στο διαδίκτυο, και διαπίστωσα ότι είναι πραγματικά συναρπαστικό. Από εκεί, βρήκα και άλλες προσομοιώσεις στον (ή του?) Άρη, συμπεριλαμβανομένου του Mars Desert Research Station. Σε κάποιο σημείο σκέφτηκα:«Υπάρχει σίγουρα ένα προτζεκτ εδώ». Έτσι άρχισε η επαφή μου με αυτά τα μέρη, προκειμένου να τα φωτογραφίσω. Νομίζω ότι είναι μια αξιόλογη ιδέα να αφιερώσει κάποιος λίγο χρόνο στην "Earth life" ούτως ώστε να υπάρχει καλύτερη κατανόηση για το είδος μας, και πως μπορεί να λειτουργήσει σε ένα διαφορετικό πλανήτη.

Θα ονόμαζες το έργο, τέχνης ή επιστημονικό;

Είναι σίγουρα ένα πρότζεκτ περί τέχνης. Δεν έχω σπουδάσει επιστήμες, αν και σκέφτομαι ότι στο μέλλον μπορεί να κατευθύνω τις σπουδές μου σε ένα πιο επιστημονικό κλάδο. Έχω εμπειρία κυρίως στην τέχνη και στην κοινωνική ψυχολογία. Οι ίδιες οι φωτογραφίες έχουν γίνει με καλλιτεχνική πρόθεση.


Ποιος είναι ο ρόλος των φωτογραφιών στο προτζεκτ;

Με την ενδεχόμενη αναχώρησή μας για τον Άρη και την επέκτασή μας σε μια εξωγήινη ύπαρξη, η τεκμηρίωση (οι φωτογραφίες) αυτών των προσπαθειών είναι ένα κρίσιμο μέρος της ιστορικής μας αναφοράς στις διαστημικές επιστήμες. Η ελπίδα μου είναι ότι το σχέδιο αυτό βοηθά να κλείσει το εξαιρετικά εμφανές χάσμα μεταξύ των STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) επιστημών και των τεχνών, καθώς και να εμπνεύσει τους νέους. Η συνεργασία μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικές δημιουργικές ιδέες θα θεωρηθούν πιο ευεργετικές.

Το προτζεκτ «Οι απαχθέντες» και το «Άρης στην Γη» δείχνει ότι το άγνωστο διάστημα σε συναρπάζει. Από που πήρες έμπνευση για το συγκεκριμένο θέμα;

Μεγάλωσα περιτριγυρισμένη από επιστημονική φαντασία. Κυρίως μέσα από ταινίες και την τηλεόραση. Ο πατέρας μου είναι σπασίκλας του Star Trek, και επίσης τον ενδιάφερε το διάστημα και η φυσική. Είχαμε ένα τηλεσκόπιο και το είχαμε βγάλει έξω στην αυλή για να βλέπουμε τα αστέρια και τους πλανήτες. Το αγαπημένο μου βιβλίο είναι ο οδηγός Hitchhiker που μιλά για τον γαλαξία, και η αγαπημένη μου εκδρομή ήταν πάντα στο Christa McAuliffe, ένα πλανητάριο που βρίσκεται κοντά στο σπίτι μου, στην πολιτεία του New Hampshire. Πάντα μου άρεσε να ταξιδεύω. Η οικογένειά μου με πήγε στην Ευρώπη και την Αυστραλία, όταν ήμουν μικρή. Νομίζω ότι η αγάπη μου για τα ταξίδια και για την επιστημονική φαντασία διαπλέκονται σε κάποιο σημείο και εκδηλώνονται μέσα από την λαχτάρα μου να ταξιδέψω στο διάστημα και να μάθω περισσότερα για το άγνωστο.


Εκτός από το έργο "Άρης στη Γη" με τι άλλο ασχολείσαι αυτή την περίοδο?

Δουλεύω στο παλίο μου κολέγιο, στη Σχολή του Μουσείου Καλών Τεχνών, στη Βοστόνη της Μασαχουσέτης ως media stockroom manager. Έχω ασχοληθεί με όλο τον εξοπλισμό του σχολείου, συμπεριλαμβανομένων όλων των τύπων καμερών, κιτ(σετ) φωτισμού και επεξεργασίας φιλμ. Δουλεύοντας εκεί πραγματικά έχει εμπλουτιστεί τη ζωή μου ως μέντορας για τους σπουδαστές φωτογραφίας και καλλιτέχνες γενικότερα. Μου αρέσει το περιβάλλον του σχολείου, δεδομένου ότι είναι μια φούσκα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Οι μαθητές με κάνουν καλύτερο καλλιτέχνη.

Και ποια είναι τα επερχόμενα σχέδιά σου;

Πάω πίσω στον "Άρη"! Θα επιστρέψω στο HI-SEAS (Hawai'i Space Exploration Analog and Simulation) τον Αύγουστο για να φωτογραφίσω το τέταρτο και ενδεχομένως τελικό στάδιο του προγράμματος HI-SEAS. Θα συνεχίσω επίσης , τον ρόλο μου ως καλλιτέχνης-in-residence στο σταθμό Mars Desert Research Station για τη σεζόν 2016-2017, οπότε θα είμαι και πάλι στο πλήρωμα 181! Εκτός από αυτό, κοιτάζω για τυχόν επιχορηγήσεις και ευκαιρίες που θα μου επιτρέψουν να τεκμηριώσω την εξερεύνηση του διαστήματος. Θα ήθελα πολύ να επισκεφτώ το πρόγραμμα HERA στο Χιούστον του Τέξας και, ενδεχομένως, το νέο αναλογικό "Moonwalk" Mars που βρίσκεται στην Ισπανία. Είναι θέμα χρόνου και επιχορηγήσεων για να συνεχιστούν τα έργα, έτσι θα δούμε τι μας επιφυλάσσει το υπόλοιπο του 2016.

© Γιώργος Χριστοφόρου
Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα 2017
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε